luni, 4 februarie 2013

Interviu cu Rodica Ojog Brasoveanu



"Cand v-ati apropiat de policier?
 -Pe la 10 ani,cand fratele meu Dan m-a tentat cu "Omul sinistru"al lui Edgar Wallace.
  Mi-a placut atat de mult,incat i-am devorat toate romanele trecand apoi,fireste,la ceilalti clasici ai genului.De scris m-am apucat mult mai tarziu la insistentele fostului meu sot(regretatul actor Cosma Brasoveanu-n.n).Dupa 7-8 luni a iesit romanul "Moartea semneaza indescifrabil"ce avea sa fie acceptat de editura"Albatros",ba mi-a adus si alte comenzi de la Eugenia Tudor,cu care voi continua colaborarea in colectia "Clepsidra" la Editura Eminescu.

-Deci,succes din start?
-Da.

-Aveati timp de scris in asemenea ritm?
-Am fost nevoita sa renunt la avocatura.Nu se puteau face amandoua.Incepusera sa curga comenzile,ceea ce,artistic vorbind,nu e tocmai bine,dar astfel am dobandit o anume tehnica.Tot la comanda am scris si romane istorice,de spionaj,de razboi si chiar unul de science-fiction.Insa nu ma deranjeaza "stampila"de autor de policieuri,cu care,probabil,am sa mor.Oricum trecand la subiecte istorice,am avut nevoie de documentare serioasa.Pentru ciclul Brancovenilor am stat o luna la Institutul de istorie "N.Iorga".

-Ati onorat toate comenzile?
-Numai pe cele despre epoci care imi placeau:Brancovenilor,a lui Alexandru Ioan Cuza,a celor doua razboaie mondiale.Nu,mi-a placut inceputul secolului 19,perioada lui Tudor Vladimirescu si am abandonat.

-Chiar daca ati fost rasfatata de multe comenzi,banuiesc ca de cenzura tot n-ati scapat.
-O,a fost groaznic!Militianul nu putea fi decat cinstit,destept,frumos,cu intretinerea platita,sa fumeze Snagov si sa-l asculte pe Ion Dolanescu.De amante,nici vorba.Iar pe nevasta-sa ,care se mai supara,ca e chemat din concediu,trebuia pana la urma sa o aduca pe calea cea buna.

-V-au influentat succesul si preferintele cititorilor?
-Da.Pentru o cititoare,profesoara de romana,care era indragostita de Radu Andronic,am inviat personajul!De altfel,si eu ca trebuie sa arate barbatul ideal:un fel de Reth Butler.Dar cel mai iubit personaj ramane Melania.Ea a intrunit cele mai multe preferinte,mai ales in Moldova si Muntenia."








Etichete : Rodica , Ojog , Brasoveanu ,policier ,Cosma , Moartea semneaza indescifrabil , clepsidra
Adresa URL : http://treicaifrumosi.blogspot.ro/2013/02/interviu-cu-rodica-ojog-brasoveanu.html


2 comentarii:

  1. Excelent interviu, mă bucur că l-ai făcut cunoscut. Interesat fiind de Rodica Ojog-Braşoveanu, m-ar interesa să aflu din ce sursă l-ai luat. Îţi mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Povestiri din puscarie 2 din 2001

    RăspundețiȘtergere

Stiai ca ?

Stiai ca eruptia unui vulcan s-a auzit in Australia ?

Articole importante pe acest blog !

Poti descoperii multe pe acest blog . Daca ti-a placut ce ai gasit aici da-ne un like pe faccebook !

Postări populare